TY - JOUR ID - 764 TI - -آسیب‌شناسی برنامه بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران با استفاده از مدل سه‌شاخگی JO - مدیریت مهندسی و رایانش نرم JA - JEMSC LA - fa SN - 2538-6239 AU - رحیمی, محمدرضا AU - سلماس نیا, علی AD - کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران. AD - استادیار مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم، قم، ایران. Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 7 IS - 1 SP - 171 EP - 188 KW - آسیب شناسی KW - الگوی سه‌شاخگی KW - بازاریابی KW - بانک توسعه صادرات ایران DO - 10.22091/jemsc.2016.764 N2 - از یک طرفحضور ایران بعنوان عضو ناظر در سازمان تجارت جهانی و از طرف دیگر رشد بانک‌های خصوصی منجر به مواجهه بانک‌های ایران با محیط رقابتی شده‌اند. بقا در چنین محیطی، سازوکارها و استراتژی‌های خاص خود را می‌طلبد. از جمله این ابزارها می‌توان به برنامه بازاریابی جهت رسیدن به یک مزیت رقابتی پایدار اشاره کرد. در این تحقیق بمنظور آسیب‌شناسی برنامه بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران از مدل سه‌شاخگی شامل ابعاد ساختاری، زمینه‌ای و محتوایی استفاده می‌شود. در این ارتباط، پرسشنامه‌ای بر اساس الگوی سه‌شاخگی تهیه می‌شود که روایی و پایایی آن به ترتیب از طریق خبرگان و آلفای کرونباخ سنجیده می‌شود. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که بانک توسعه صادرات ایران در هر سه مؤلفه وضعیت نامناسبی دارد. UR - https://jemsc.qom.ac.ir/article_764.html L1 - https://jemsc.qom.ac.ir/article_764_2c0c15292144ba9c83c6213630aa13a8.pdf ER -