@article { author = {Sadr, Hossein and bayat, pyman and Nazari Solimandarabi, Mozhdeh}, title = {Performance Analysis of Proxy-Based Object-Oriented Distributed Systems Using Game Theory}, journal = {Engineering Management and Soft Computing}, volume = {8}, number = {1}, pages = {175-195}, year = {2022}, publisher = {University of Qom}, issn = {2538-6239}, eissn = {2538-2675}, doi = {10.22091/jemsc.2019.1307}, abstract = {Recently, there has been a remarkable growth of research on the practical applications of game theory in networks, and in particular, the modeling of users’ behavior in distributed and decentralized systems. Reducing the runtime of operations in these types of systems will increase their performance. In order to achieve this goal, the system can be implemented using an object-oriented approach, through which the client machine treats the srver machine as an object, and the communication between them is done only through a proxy. In these types of systems, users have a set of possible choices, and may choose personal benefits over the interest of the whole system and other users. Since in a distributed system, all users want to control their resource of choice, the use of game theory can be a good tool to evaluate the behavior of selfish nodes. In this paper, game theory is used to investigate the behavior of nodes in an object-oriented distributed system, in which the communication between the client machine and the server machine is established through a proxy. To understand the behavior of nodes in a distributed system,one-time games and infinitely-repeated games are studied, and finally, the behavior of one node against an object-oriented distribution system is analyzed. According to the results of this study, nodes defect and will be uncooperative in one-time games. But when there is a strategy of an infinitely-repeated game, the cooperation between nodes will depend on the discount factor, or the probability of the next stage.}, keywords = {Distributed computing,Game theory,Nash equilibrium,Object-oriented distributed system,Proxy}, title_fa = {-تحلیل و بررسی عملکرد سیستم‌های توزیع شده شئ‌‌گرا مبتنی بر پراکسی با استفاده از نظریه بازیها}, abstract_fa = {اخیراً شاهد رشد قابل‌ توجه تحقیقات در زمینه‌های کاربردی نظریه بازی‌ها در شبکه‌ها و بخصوص مدلسازی رفتار کاربران در سیستم‌های توزیع ‌شده و نامتمرکز هستیم. کاهش زمان اجرای عملیات در این نوع سیستم‌ها منجر به بالا رفتن کارایی آن می‌شود. برای حصول این هدف، می‌توان آن را به‌ صورت شئ‌گرا پیاده‌سازی کرد که ماشین مشتری با ماشین خدمتگزار به ‌عنوان یک شئ برخورد کرده و ارتباط بین آن‌ها تنها از طریق پراکسی صورت می‌گیرد. کاربران در این نوع سیستم‌ها مجموعه‌ای از انتخاب‌های ممکن را پیش روی خود دارند و ممکن است در تصمیم‌گیری‌های خود سود شخصی را به منافع کلی سیستم و سایر کاربران ترجیح دهند. از آنجا ‌که در یک سیستم توزیع‌ شده تمامی کاربران می‌خواهند منابع مورد نظر خود را در اختیار گیرند، استفاده از نظریه بازی‌ها می‌تواند ابزار مناسبی برای بررسی رفتار گره‌های خودخواه باشد. در این مقاله با استفاده از تئوری بازی‌ها رفتار، گره‌ها در یک سیستم  توزیع‌ شده شئ‌گرا ارزیابی شده است که در آن ارتباط بین ماشین مشتری و خدمتگزار به‌ وسیله پراکسی صورت می‌گیرد. برای درک رفتار گره‌ها در سیستم توزیع ‌شده، بازی‌های تک‌مرحله‌ای و بازی‌هایی که بی‌نهایت بار تکرار می‌شوند، بررسی شده و در انتها نیز رفتار یک گره در مقابل یک سیستم توزیع شئ‌گرا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. از نتایج نهایی این ارزیابی می‌توان گفت در بازی‌های تک‌مرحله‌ای گره‌ها غیرتعاونی بوده و با هم همکاری نمی‌کنند، اما زمانی که استراتژی بازی بی‌نهایت بار تکرار شود، همکاری بین گره‌ها به عامل تخفیف یا همان احتمال مرحله بعد بستگی خواهد داشت.}, keywords_fa = {محاسبات توزیع‌شده,سیستم توزیع‌شده شی‌گرا,پراکسی,نظریه بازی‌ها,تعادل نش}, url = {https://jemsc.qom.ac.ir/article_1307.html}, eprint = {https://jemsc.qom.ac.ir/article_1307_cd0bcc3b0c356b78724abc319f164840.pdf} }